.

Sabtu, 9 Mac 2013

~Diari Kehidupan~



Sometimes Benda-benda macam ini mampu memotivasikan diri kita. 
Apakah ada perubahan dulu dan sekarang? Perubahan yang lebih baik atau kepada yang lebih ...... ? :-)

http://www.youtube.com/watch?v=zAO1evW_B5E

So, Pada pendapat saya "DIARI KEHIDUPAN" sama ada berbentuk Blog, Gambar-gambar , Video-video atau kembali kepada zaman orang-orang terdahulu yang hanya menggunakan BUKU DIARI adalah satu usaha yang BAIK dan MAMPU MEMOTIVASIKAN serta MEMUHASABAHKAN DIRI KITA suatu hari kelak...

Pernah saya terbaca ketika saya mengadakan blogwalking (SAYA Pem"BlogWalking" TEGAR) , katanya Diari itu sangat penting baginya... dan jika semua orang tahu betapa pentingnya DIARI untuk hari-hari Seterusnya, pasti tidak ada seorang pun yang akan melepaskan peluang untuk MENULIS DIARI atau dengan bahasa lebih sopan atau yang tidak seberapa "POYO" ; MERAKAM PERJALANAN HIDUP SEHARIAN KITA. 

Di Situ juga Beliau ada menyelitkan 3 Prinsip Utamanya ketika Beliau menulis Diari, iaitu :-

- Jangan pernah memasukkan perkara yang memalukan saya jika orang lain membacanya

- Tulislah dengan jelas

- Gunakan kata – kata kunci untuk untuk menjimatkan ruang

saya minta maaf , sebab tidak ingat url adress untuk ke blog tersebut. tapi, inilah yang sempat saya kaut dari blog beliau. Semoga Allah Merahmati Beliau.

Diari harian dapat meningkatkan kesedaran kita tentang sesuatu. Oleh kerana itu, diari amatlah berguna untuk membangkitkan kesedaran kita terhadap sesuatu perkara yang selama ini telah kita lupakan.

#KempenMenulisDiari. -erkkk... pandai cakap ja. saya bukanlah penulis diari atau perakam Aktiviti harian saya.:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan